Wprowadzenie
W dźwiękowym studio postprodukcyjnym wykonana została adaptacja akustyczna dwóch pomieszczeń reżyserni. Prace obejmowały wykonanie projektu akustyki wnętrz, a także dostawę oraz montaż paneli i ustrojów akustycznych.
Adaptacja akustyczna
Ustroje akustyczne
- Podstawową cechą pomieszczeń reżyserni jest znacznie obniżony czas pogłosu. Aby osiągnąć ten cel zastosowano szerokopasmowe ustroje pochłaniające Wave Acoustics WB.
- W małych pomieszczeniach największym problemem są małe częstotliwości. Aby zniwelować ich uciążliwość zastosowano w rogach pomieszczeń niskoczęstotliwościowe ustroje akustyczne Wave Acoustics D&A250 (pułapki basowe).
- W celu wystrojenia akustycznego pomieszczeń ustroje perforowane Wave Acoustics UPRF zostały zaprojektowane tak, aby pochłaniać wybrane zakresy częstotliwości.
- Ze względu na znajdujące się w pomieszczeniu okna, należało wyeliminować niekorzystne odbicia. W tym celu dostarczono i zamontowano kotary akustyczne.
- Reżysernie zostały zaprojektowane w myśl zasady LEDE "Live End, Dead End". W celu dostosowania pomieszczeń do tego systemu zamontowano na tylnej ścianie ustroje rozpraszające Wave Acoustics D7MF.
Podwieszany sufit
Na suficie w obu pomieszczeniach zainstalowano autorskie wyspy sufitowe pochłaniające dźwięk w szerokim zakresie częstotliwości. Pozwoliło to na znaczne pochłanianie dźwięku i szerokopasmowe obniżenie czasu pogłosu.